Ebben a témában készült írások: Kreatív írás

Idézetek az írásról

image-1117
“Minden új irodalmi alkotás azt bizonyítja, hogy még mindig lehet új összetételeket kihozni az ábécé negyvenegynéhány betűjéből.” (Feleki László)

“Aki lemond a mesélésről, az lemond történeteiről, aki lemond történeteiről, az önmagáról mond le.” (Odo Marquard)

“Csak azt lehet írni, ami fáj. Ami megsebzi az embert.” (Móricz Zsigmond)

“Mindig meg akartam halni, s mindig írtam helyette egy könyvet.” (Kertész Imre)

“Az írás és a szerkesztés klasszikus szabálya: amikor írsz, ne habozz belefoglalni valamit; amikor szerkesztesz, ne habozz kidobni.” (Chris Guillebeau)

“Alkotni annyit jelent, hogy a másikat oda állítjuk, ahol úgy látja a világot, ahogyan kívánjuk, nem pedig azt, hogy új világot kínálunk neki.” (Antoine de Saint-Exupéry)

“Jó író csak az lehet, ki azért ír, hogy gondolatait kifejezze; ki azért gondolkozik, hogy írjon, jó mesterember lehet, de való művész nem lesz soha.” (Eötvös József)

“A tragédiákat és a komédiákat ugyanazokkal a betűkkel írják.” (Démokritosz)

“Azért írok, hogy megmagyarázzam magamnak az életem. Csak észrevettem, hogy mikor ezt teszem, mások is megértik a sajátjukat.” (Pat Conroy)

“A legtöbb nőíró ellen az a kifogásom, hogy egy férfi is meg tudná írni ugyanazt.” (Jules Renard) 😀

“Nincs olyan könyv, amely hibátlan volna, bármilyen hosszú ideig íródjék is.” (Norman Doidge)

“A kifejezés nehéz, lassú, kacskaringós művelet – és a tévedés éppen abban áll, hogy azt hisszük, amit nem lehet szavakkal kimondani, az nincs is.”
(Antoine de Saint-Exupéry)

“Egy olyan ember, aki nem olvas jó könyveket, semmivel sem különb, mint az, aki nem tudja elolvasni őket.” (Mark Twain)

“Az a regény, amely meggyőz a maga igazságáról, akkor is igaz, ha tele van hazugsággal. (Mario Vargas Llosa)

“Minden szerzőnek mindig észben kell tartania ezt a mondatot: <<Ha a bölcs nem helyesel, az rossz; ha a bolond tapsol, az még rosszabb>>.” (Tomás de Iriarte)

“A valóság végtelenszer meghökkentőbb, mint amit egy ember képes lenne kitalálni.” (Sir Arthur Conan Doyle)

“Az írás nem pénzkereset, nem arra szolgál, hogy híresek legyünk, randizzunk, lefektessünk valakit vagy barátokat szerezzünk. Végső soron gazdagabbá teszi annak az életét, aki olvassa a munkánkat, és gazdagítja a saját életünket is.”(Stephen King)

“A leírt szavak előnye, hogy minden újraolvasáskor hatnak.” (Gary Chapman)

“A regényírásnak három szabálya van. Sajnos senki sem tudja, mik azok.” (Somerset Maugham) 😀

“Az amatőr akkor ír, amikor kedve van hozzá; a profi akkor is, ha nincs.”(Oscar Wilde)

“Mindig szerettem volna egy olyan könyvet írni, amely azzal a szóval végződik, hogy: majonéz.” (Richard Brautigan) 😀

 

Neked melyik a kedvenced?

 

Gyakorlatsor, ami segít az írásra összpontosítani

Biztosan veled is előfordult már, hogy tanulnod vagy írnod kellett volna, de nem voltál képes koncentrálni, túl sok minden járt a fejedben vagy kimerült voltál a rengeteg információtól, ami ért napközben. Ha ilyen állapotban akarnál fogalmazni, valószínűleg hasztalan merednél a fehér lapra vagy a monitorra, egy épkézláb mondat sem kerülne ki a kezed alól.

Ezen az összekuszált állapoton néhány perc alatt túljuthatsz, ha összehangolod a két agyféltekét, és biztosítod, hogy a tested energiái újra szabadon áramolhassanak.

Utánozd Donnát!

Donna Eden neves energiagyógyász alábbi gyakorlatsora az ősi kínai gyógyászat elvein alapul. Csupán néhány percet vesz igénybe, de utána úgy érzed majd, mintha kicseréltek volna – vagy legalábbis mintha a fejed egyszeriben kitisztult volna, a gondolataid pedig rendezettebbé váltak.

Nézd meg a felvételen, mi a teendőd (angolul nem értők kedvéért a videó alatt leírtam az elhangzottak lényegét):

1. A három ütögetés: kopogtasd, masszírozd vagy ütögesd az ujjak hegyével a kulcscsont alatt található mélyedést, azután a csecsemőmirigy felett, majd a mell alatt. Közben lélegezz mélyen.

2. Keresztlendítés: “menetelj” 20 lépést, meg is érintheted a térded, ha akarod.

3. A Wayne Cook-póz. Kulcsold össze a kezed, és figyeld meg, melyik hüvelykujjad van felül: a jobb vagy a bal. Azzal az oldallal kell majd kezdened a gyakorlatot, tehát pl. ha a jobb kezed hüvelykujja volt följebb, akkora jobb lábaddal kezdesz. (Ez a technika hatásosnak bizonyult diszlexia és dadogás kezelésében, zavartság, rögeszmék, kényszeres viselkedés, szétesettség, depresszió és túlzott düh esetében is! Erősíti a test integritását is, védettebbé téve azt a külső hatásokkal szemben. Érdemes elvégezned akkor is, ha előadás előtt állsz, így energiáid kellően rendezettek lesznek!)

Ülj le, tedd keresztbe a jobb lábad a bal térdeden. Helyezd a bal tenyered a jobb bokádra, a jobb tenyereddel fogd át a bal lábfejed. Mélyen lélegezz, orron be, szájon ki, ötször. Ezután tedd le a lábad a talajra, érints össze az ujjaid hegyét, és ismét lélegezz mélyen ugyanígy, ötször. Végül végezd el a gyakorlatot a másik irányban is.
A videón láthatsz egy másik helyettesítő gyakorlatot (2.50-nél találod), amellyel kiválthatod a Wayne Cook pózt, ha valami oknál fogva nem tudod elvégezni: keresztezd a bokád, keresztben kulcsold össze a kezed, és emeld a mellkasodhoz, végezz így öt mély légzést.

4. Koronahúzás: Hegyezd az ujjaid hegyét a homlokod közepére, gyakorolj velük enyhe nyomást, és oldalirányban húzd őket a homlok széléig. Ezután a kisujjaid helyezd oda, ahol a hajad kezdődik, és ismételd meg az előbbi eljárást. Folytasd ugyanígy tovább, egyre feljebb, míg a fej hátsó részéhez nem érsz.

5. Neurolimfatikus masszázs: ujjhegyeiddel masszírozd mindkét oldalon a következő pontokat: 1.) kulcscsont alatt, 2.) a kar és a törzs csatlakozási pontján (a hónaljtól lefelé), 3.) a szegycsont elülső részén, fentről lefelé haladva, majd kicsivel emellett, mindkét oldalon 4.) a mell alatt félhold alakban, kintről közép felé haladva, 5.) a bordák alatt, a szegycsonttól lefelé kb. 2,5 cm-re 6.) külső combélen csípőtől a térdig, majd a belső oldalon is

6. Bezárás: a szeméremcsonttól az alsó ajkadig húzd felfelé az ujjaid, mintha összecipzáraznád magad. Közben mélyen lélegezz. Ez a gyakorlat segít abban, hogy védettebbnek érezd magad a külvilággal szemben. Főleg akkor fogod hasznosnak találni, ha nagyon érzékeny vagy mások gondolataira, érzéseire és negativitására 🙂

Persze nem csak kezdő és haladó írók vagy éppen diákok számára hasznos megtanulni ezeket a fogásokat, kisgyerektől az aggastyánig mindenkinek hasznára válik.

Különösen akkor érdemes gyakran elvégezned a gyakorlatokat, ha sok időt kell számítógép mellett töltened, mivel az elektroszmog sajnos rendesen összekuszálja a természetes energiaáramlásodat és hamarabb elfáradsz (én éppen ezért inkább papírra szeretek írni). De mellékhatások nélkül alkalmazhatod bármikor, ha fáradt, energiátlan vagy, és nagyszerű hatású a reggeli tennivalók közé is beilleszteni!

Hatékonynak találtad a technikákat? Mit tapasztaltál?

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárom

Honlap alap: WordPress ---- Sablon: Giftidea WordPress Theme ---- Készítés, működési támogatás: Egeszseghonlapok.hu